Blog

Czy warto jeszcze inwestować w wizytówki?

30 września, 2020
Czy warto jeszcze inwestować w wizytówki?

W dobie Internetu i nowych technologii pojawia się pytanie, czy jest jeszcze sens inwestować w wizytówki firmowe? Zarówno strona internetowa, jak i media społecznościowe są najbardziej popularną i skuteczną przestrzenią do marketingu, o czym wiedzą doskonale przedsiębiorcy, którzy reklamują tam swoją działalność, markę, produkty i usługi oraz zamieszczają swoje dane kontaktowe. Co zrobić jednak, gdy znajdujemy się na ważnym spotkaniu biznesowym, poznajemy osoby, z którymi moglibyśmy nawiązać kontakt, a nie mamy wizytówki z numerem? Zapisanie danych kontaktowych na karteczce wygląda bardzo nieprofesjonalnie i może wzbudzić brak zaufania u naszego rozmówcy, potencjalnego partnera biznesowego lub klienta. Nie warto więc ryzykować wizerunku firmy i obiecującej współpracy.

 

Druk wizytówek – forma promocji marki w realnym świecie

Prowadzenie własnej firmy wiąże się między innymi z ogromem pracy, nieustannym poszukiwaniem nowych rozwiązań, monitorowaniem wyników sprzedażowych i ciągłym promowaniem swoich produktów i usług. Wielu przedsiębiorców z marketingiem internetowym radzi sobie całkiem dobrze albo zleca promowanie firmy agencjom marketingowym.  W zdecydowanej większości zapominają oni jednak o tym, że nie każdy korzysta np. z mediów społecznościowych lub w ogóle z Internetu. Warto pamiętać również o tradycyjnej reklamie i profesjonalnych wizytówkach, które są łatwym narzędziem docierania do dużej grupy odbiorców.  Możesz je zostawić w wielu miejscach, np. salonach fryzjerskich, agencjach reklamowych, kinach, na uczelniach i w taki sposób trafiać do nowych potencjalnych klientów.

Noś wizytówkę zawsze przy sobie!

Wizytówka biznesowa  pozytywnie wpływa na pierwsze wrażenie, a także umożliwia nawiązywanie nowych kontaktów w prosty sposób. Nigdy tak naprawdę do końca nie wiesz, w jakim miejscu, okolicznościach się znajdziesz i z kim będziesz mieć do czynienia. Dlatego warto mieć zawsze przy sobie wizytówkę, którą będziesz mógł dać nowo poznanej osobie, zainteresowanej Twoimi usługami, produktami lub współpracą z Twoją firmą.

Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka?

Pomimo że we współczesnym marketingu liczy się unikalność i wyróżnianie się spośród konkurencji, to w przypadku wizytówek  warto zachować prosty styl i design. W przypadku firm zaleca się postawienie na klasykę, tradycyjny format i czytelny, prosty font bez ozdób. Jeśli chcemy promować własną osobę, można postawić na ozdobne litery, krzykliwe kolory i niekonwencjonalne wzory.