Infografiki

Infografiki to sposób na przedstawienie trudnych, często skomplikowanych treści w sposób jasny, zrozumiały i przystępny dla przeciętnego użytkownika. Co więcej, graficzna wizualizacja informacji służy ich przyswojeniu i zapamiętaniu. Przekaz staje się przejrzysty, a jednocześnie interesujący, przyciąga uwagę, zapada w pamięć.

Zadzwoń: +48 884 874 560

Pomożemy i dobierzemy najlepsze rozwiązanie!

W czasach, gdy użytkowników codziennie wprost zalewają miliony wiadomości, przebicie się z pojedynczym komunikatem nie jest proste. Teksty czytamy pobieżnie, skanujemy wzrokiem, a nierzadko w ogóle pomijamy, skupiając się na obrazach. To dlatego dobrze zaprojektowana infografika bywa skuteczną alternatywą dla tradycyjnego przekazu. Dostarczane w ten sposób komunikaty szybciej angażują czytelnika, przyciągają wzrok, absorbują.
Większość użytkowników chętniej skupia się na obrazach niż na tekstach. Graficzne elementy są bowiem bardziej atrakcyjne, docierają do nas właściwie od razu, łatwiej też je zapamiętujemy. Prezentowany wizualnie problem staje się zrozumiały, jasny. Dzięki odpowiednim kolorom, kształtom oraz schematowi szybciej pojmujemy nawet zawiłe pojęcia.
Wśród najczęściej projektowanych infografik wyróżnić można kilka typów. Pierwszy to infografiki ukazujące pewne procesy, zmiany i dane na osi czasu. Tym sposobem przedstawia się zazwyczaj pewien rozwój, postęp, wydarzenia osadzone w pewnym okresie. Ułożenie ich w schemacie liniowym (osi X i Y) pokazuje chronologię i wzajemne relacje między poszczególnymi faktami.
Innym rodzajem infografiki jest taka przedstawiająca dane statystyczne. W graficznej formie nudne liczby i skomplikowane statystyki lub zestawienia stają się czytelne i przystępne. Kolorowe diagramy, wykresy, jeśli tylko są przedstawione unikalnie i ciekawie, mają szansę zainteresować odbiorcę, zaintrygować go i zatrzymać na dłużej.
Wartościowa infografika nie tylko ciekawi i przykuwa wzrok. Poza dobrym pierwszym wrażeniem, jakie robi dzięki niebanalnej, estetycznej wizualizacji, powinna też nieść pewne wartości, np. ułatwiać użytkownikowi zrozumienie skomplikowanych informacji, pozwalać mu je szybciej zapamiętać, wywoływać pozytywne emocje itp.

W czasach, gdy użytkowników codziennie wprost zalewają miliony wiadomości, przebicie się z pojedynczym komunikatem nie jest proste. Teksty czytamy pobieżnie, skanujemy wzrokiem, a nierzadko w ogóle pomijamy, skupiając się na obrazach. To dlatego dobrze zaprojektowana infografika bywa skuteczną alternatywą dla tradycyjnego przekazu. Dostarczane w ten sposób komunikaty szybciej angażują czytelnika, przyciągają wzrok, absorbują.

czytaj więcej...
zwiń