Coraz więcej osób zastanawia się, na jaką metodę znakowania odzieży się zdecydować. Dylemat jest duży, gdyż zarówno nadruk, jak i haft wyglądają bardzo atrakcyjnie oraz charakteryzują się wysoką trwałością. W tym artykule omówimy zarówno pierwsze, jak i drugie rozwiązanie oraz postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.
Haft komputerowy to innowacyjna, trwała, efektowna i najbardziej prestiżowa metoda znakowania odzieży. Wykorzystywana jest przede wszystkim na koszulkach polo, bluzach, polarach czapkach, torbach, jeansach w celu ich przyozdobienia lub promowania swojej marki (odzież firmowa). Wybrane wzory nanoszone są za pomocą profesjonalnej maszyny hafciarskiej. Logotypy wykonywane są na hafciarce z wykorzystaniem nitek o szerokiej palecie barw. Haftowanie wiąże się z przygotowaniem specjalnej matrycy oraz narysowaniem nitkami określonej grafiki. Bardzo często stosowana jest do znakowania odzieży firmowej oraz gadżetów firmowych. Biorąc pod uwagę konieczność przygotowania odpowiedniego programu hafciarskiego, tę metodę poleca się przede wszystkim przy zleceniach o wysokim nakładzie.
Nadruk występuje najczęściej w postaci tekstu, logo lub rysunku i tak jak haft jest formą zdobienia odzieży. Do wykonywania nadruków stosuje się bardzo wiele różnych metod, wśród których wyróżnić można sitodruk bezpośredni i transferowy, nadruk wykonany w różnych kolorach w technice CMYK nadający nadrukowi wysokość i ostre krawędzie metodę HD oraz druk cyfrowy. Metody te pozwalają na uzyskanie nadruku trwałego i odpornego na działanie promieniowania UV. Nadruk nie blaknie oraz nie spierze się.
Nadruki dzięki swej wytrzymałości doskonale sprawdzają się na ubraniach codziennych – do pracy, szkoły, na zakupy, po domu, a także na odzieży sportowej i turystycznej. W dodatku mają takie zalety, jak: