Współcześnie jesteśmy codziennie zalewani ogromną falą informacji. Jeszcze kilka dekad temu liczba wysyłanych do nas komunikatów była wielokrotnie mniejsza. Teraz, by skupić się na wartościowych, istotnych bodźcach i treściach, musimy część z nich poddać selekcji. Oddzielamy więc wiadomości kluczowe od błahych, pomijamy nieważne i nic nieznaczące. Taka wybiórcza uwaga to spore wyzwanie dla twórców komunikatów reklamowych, którzy starają się dotrzeć do odbiorcy i zainteresować go swoją ofertą.
Jak skonstruować przekaz, by został zapamiętany i pozostał w świadomości potencjalnego klienta? Jak zaprojektować obraz, stały graficzny motyw, który konsument będzie kojarzył z marką? Odpowiedzią na te pytania może być Key Visual (KV) – narzędzie marketingowe od paru lat stosowane przez grafików i specjalistów z branży reklamowej.
Key Visual to stały element graficzny, który przewija się w różnych formach komunikacji danej marki i jest ściśle związany z jej wizerunkiem (często go ociepla). Firmy stosują ten motyw, by zwiększać rozpoznawalność, budować pozycję, utrwalać symbole w świadomości odbiorców. KV może pojawiać się na produktach, ale też w dokumentach, komunikatach reklamowych, akcydensach i na innych nośnikach. Najlepiej, jeśli motyw ukazuje się w kilku miejscach i w różnych kanałach jednocześnie – wtedy jego siła jest większa. Łatwiej też zapada w pamięć.
Zazwyczaj na ten rodzaj komunikacji decydują się potężne firmy, dysponujące zasobnym budżetem na promocję. Jednak Key Visual wcale nie musi generować znacznych kosztów. Może być dobrym pomysłem również dla mniejszych spółek, które wykazują się sporą determinacją i konsekwencją w dążeniu do celu. W ich przypadku potrzeba będzie więcej zaangażowania i pracy.
W IcomPrint podczas projektowania Key Visual stawiamy na to, by motyw współgrał i komponował się z logotypem, był oryginalny, a jednocześnie zrozumiały dla przeciętnego użytkownika z grupy docelowej Klienta. Ponadto stawiamy na nośność przekazu i na to, by był zrozumiały, prosty w odbiorze.
Masz projekt, który chciałbyś wydrukować na tkaninie lub w dużym formacie?
Zgłoś się do nas, wykonamy dla Ciebie nadruk. Możemy również zaprojektować
dla Ciebie grafikę. Zadzwoń lub napisz – ustalimy wszystkie szczegóły.
Drukarnia Lublin,
ul. Fantastyczna 8/1a,
Kod pocztowy: 20-531