Statystyki i badania wyraźnie pokazują, że mimo szybkiego rozwoju mediów i technik cyfrowych, tradycyjne formy reklamy wciąż uznawane są za atrakcyjną i skuteczną metodę promocji. Z upływem lat nadal pozostają jednymi z najchętniej wykorzystywanych narzędzi służących dotarciu do potencjalnego klienta i wykreowaniu unikalnego wizerunku na rynku.
Klasycznym sposobem prezentacji oferty, firmy, produktu pozostaje ulotka. Liczne ankiety ujawniły, że w ponad połowie gospodarstw domowych można znaleźć różnego rodzaju ulotki, a niemal 80% konsumentów przynajmniej pobieżnie zaznajamia się z prezentowaną w nich treścią.
W przypadku mediów elektronicznych reklama bardzo często jest blokowana lub filtrowana przez programy antyspamowe, w związku z czym nie dociera do osób realnie zainteresowanych ofertą. Dodatkowo mimo ekspansji mediów elektronicznych, wciąż jeszcze istnieją grupy społeczne, które nie posiadają stałego i nieograniczonego dostępu do Internetu. Nie potrafią, nie chcą lub nie mogą korzystać z jego zasobów. A przecież osoby starsze czy te o niższym statusie ekonomicznym również są odbiorcami ofert, potencjalnymi nabywcami.
W przypadku telewizji aż 60% respondentów przyznało, że zupełnie ignoruje reklamy emitowane w czasie oglądanych programów. Ponadto trzeba wiedzieć, że nie każdy produkt nadaje się do tego typu promocji. Telewizja sprzyja towarom konsumpcyjnym: artykułom spożywczym, środkom czystości. Słabiej sprawdzają się tu oferty kierowane do firm czy bardziej skomplikowane produkty lub usługi, które wymagają precyzyjnych objaśnień, większej ilości czasu antenowego. Dodatkowo taka reklama nie jest najlepszym rozwiązaniem w przypadku, gdy chcemy promować się np. na rynku lokalnym, wśród niewielkiej grupy docelowej i jeśli dysponujemy małym budżetem. W przypadku telewizji aż 60% respondentów przyznało, że zupełnie ignoruje reklamy emitowane w czasie oglądanych programów. Ponadto trzeba wiedzieć, że nie każdy produkt nadaje się do tego typu promocji. Telewizja sprzyja towarom konsumpcyjnym: artykułom spożywczym, środkom czystości. Słabiej sprawdzają się tu oferty kierowane do firm czy bardziej skomplikowane produkty lub usługi, które wymagają precyzyjnych objaśnień, większej ilości czasu antenowego. Dodatkowo taka reklama nie jest najlepszym rozwiązaniem w przypadku, gdy chcemy promować się np. na rynku lokalnym, wśród niewielkiej grupy docelowej i jeśli dysponujemy małym budżetem.
Jakie zatem korzyści oferuje jedna z najbardziej tradycyjnych a jednocześnie najprostszych form marketingu, czyli ulotka? Jest przede wszystkim relatywnie tania. Zarówno koszty produkcji (nawet dużych nakładów), jak i dystrybucji są niskie. Ta forma promocji nie pociąga za sobą dużych nakładów pracy czy czasu. Można wykonać ją dość szybko i bez większych komplikacji i kolportować w kilku a nawet kilkunastu lokalizacjach jednocześnie. Wręczana przychodniom, zostawiana pod drzwiami czy w skrzynce pocztowej – trafia bezpośrednio do potencjalnego klienta.
Na niezbyt dużym kawałku papieru można zawrzeć sporą ilość informacji. Mimo niewielkich rozmiarów, ulotka daje spore możliwości, jeśli chodzi o formę, kolorystykę czy przekaz. Co więcej, jest dość trwała, a konsument może zapoznać się z jej treścią w dowolnym momencie czy miejscu, bez jakiejkolwiek presji, nacisku. Ma też możliwość przechować ją, przeczytać później albo wrócić ponownie do zawartych w niej informacji (np. danych adresowych, spisu dań lub proponowanego rabatu). Na niezbyt dużym kawałku papieru można zawrzeć sporą ilość informacji. Mimo niewielkich rozmiarów, ulotka daje spore możliwości, jeśli chodzi o formę, kolorystykę czy przekaz. Co więcej, jest dość trwała, a konsument może zapoznać się z jej treścią w dowolnym momencie czy miejscu, bez jakiejkolwiek presji, nacisku. Ma też możliwość przechować ją, przeczytać później albo wrócić ponownie do zawartych w niej informacji (np. danych adresowych, spisu dań lub proponowanego rabatu).
W mieście łatwo znaleźć agencję reklamową czy drukarnię, ale produkcję ulotek warto powierzyć profesjonalistom, gdyż konkurencja szczególnie w aglomeracjach jest ogromna, a przecież nie po to tworzymy druk reklamowy, by zginął on w gąszczu innych, podobnych ofert. Jeśli zatem zdecydowałeś się zainwestować w ten typ promocji, skorzystaj z naszej pomocy. Stworzymy unikalny, wyróżniający się projekt, który idealnie dopasujemy do profilu Twojego klienta, reklamowanego produktu, usługi, marki. Postaramy się zaskoczyć odbiorcę, zaproponujemy indywidualne rozwiązania, które pozytywnie wpłyną na skuteczność ulotki, zagwarantują wysoki wskaźnik konwersji. Kreowane przez nas broszury są niepospolite, wyraziste, a zarazem estetyczne, dopracowane w każdym szczególe.
Efektywna współpraca zespołu grafików i copywriterów pozwala stworzyć spójną koncepcję, w której treść koresponduje ze stroną wizualną, a oba komponenty się dopełniają. Pracujemy w Lublinie, tu też powstają wszystkie nasze projekty, które powstają na zlecenie klientów z całego kraju.
Masz projekt, który chciałbyś wydrukować na tkaninie lub w dużym formacie?
Zgłoś się do nas, wykonamy dla Ciebie nadruk. Możemy również zaprojektować
dla Ciebie grafikę. Zadzwoń lub napisz – ustalimy wszystkie szczegóły.
Drukarnia Lublin,
ul. Fantastyczna 8/1a,
Kod pocztowy: 20-531