Z pewnością niejeden początkujący przedsiębiorca zastanawiał się, jak niektóre marki wybijają się ponad przeciętność? Czy o sukcesie decyduje jakość produktu, czy atrakcyjna cena? A może jest jeszcze coś, co sprawia, że dany brand zaczyna trafiać do serc klientów, zostawia ślady w świadomości odbiorców i staje się rozpoznawalny? Tak, to identyfikacja wizualna.
Wielu właścicieli start-up’ów i młodych firm nie docenia tego kluczowego elementu, traktując go po macoszemu, spychając na dalszy plan, odkładając systemowe podejście do tematu do czasu, gdy wreszcie uda im się wypłynąć na szersze wody biznesu. Niestety zdarza się, że ten moment nigdy nie nadchodzi i spółka, zamiast się kręcić, podupada. Tymczasem okazuje się, że na wizerunek pracuje się od samego początku i nawet minimalne inwestycje w prezentację wizualną pozwalają budować pozycję godnego zaufania i liczącego się gracza na rynku.
Identyfikacja tworzy tożsamość marki, utrwala ją i wzmacnia w świadomości odbiorców, a jednocześnie jest kluczowym elementem strategii marketingowej. Wpływa na renomę, pozytywną opinię o firmie lub produkcie, buduje zaufanie, wiarygodność, kształtuje przekonania i oddziałuje na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Bez spójnego konsekwentnie kreowanego wizerunku trudno wyróżnić się na tle konkurencji, trudno też pozyskiwać kontrahentów i w jasny sposób komunikować im informacje, przekazywać wartości marki.
Projektowanie identyfikacji wizualnej opiera się na kilku podstawowych filarach. Zazwyczaj zaczyna się od opracowania logo, dobrania kolorystyki, typografii firmowej (wielkości i kroju czcionek), dekoracyjnych symboli. Następnie przygotowuje się wizytówki, papier i koperty firmowe, teczki ofertowe, tablice informacyjne i inne materiały służące kreowaniu wizerunku, ale też celom promocyjnym (ulotki, plakaty, billboardy, gadżety). Szeroko pojęta kreacja wizerunku obejmuje ponadto aranżację wnętrz firmy, jak i samego budynku, w którym znajduje się siedziba, opracowanie wyglądu stoisk firmowych podczas wystaw, targów i innych eventów, a nawet zaprojektowanie strojów firmowych i identyfikatorów dla pracowników.
Nieważne, czy chcesz stworzyć pełną identyfikację wizualną od podstaw, czy jedynie odświeżyć dotychczasowy wizerunek, możemy Ci pomóc. Zaczynasz od logo i wizytówek? Nie ma sprawy! Potrzebujesz księgi znaku i większej ilości materiałów firmowych? Przygotujemy pełny pakiet. Dzięki naszym projektom Twoja marka zyska nowy, profesjonalny wizerunek i zacznie liczyć się w branży.
Masz projekt, który chciałbyś wydrukować na tkaninie lub w dużym formacie?
Zgłoś się do nas, wykonamy dla Ciebie nadruk. Możemy również zaprojektować
dla Ciebie grafikę. Zadzwoń lub napisz – ustalimy wszystkie szczegóły.
Drukarnia Lublin,
ul. Fantastyczna 8/1a,
Kod pocztowy: 20-531