Folder – starszy brat ulotki, większy i bardziej pojemny nieustannie pozostaje jedną z najskuteczniejszych form reklamy. Po wielkim „wow” wywołanym możliwościami marketingowymi internetu, nastąpił zauważalny zwrot w stronę tradycyjnych metod promocji. Foldery, broszury, katalogi i ulotki wróciły do łask, gdyż wielu przedsiębiorców, prezesów większych i mniejszych firm ze zdumieniem odnotowało ich zdecydowaną przewagę nad AdWordsami, kampaniami fejsbukowymi i innymi.
Tak jak zawsze działania promocyjne trzeba jednak odpowiednio zaplanować. Wiadomo, życie folderów i ulotek bywa krótkie. Rozdawane w nieodpowiednim miejscu i czasie, kończą w pobliskich koszach na śmieci. Ale przecież nie wszystkie. Niektóre zabieramy ze sobą do domu, biura albo w takie miejsce, gdzie możemy je spokojnie przejrzeć. Inne pieczołowicie przechowujemy w szufladach, przypinamy do lodówek, biurowych tablic i co jakiś korzystamy z zawartych w nich informacji. Robimy to, bo ich oferta nas interesuje, trafia w nasz gust, odpowiada naszym preferencjom. Jest zatem najistotniejszym elementem przekazu.
Nie warto wierzyć tym, którzy twierdzą, że foldery i ulotki to przeżytek. Te tradycyjne materiały promocyjne mogą trafić do naprawdę dużej rzeszy odbiorców i to przy relatywnie niskim nakładzie finansowym. Dodatkowo sprawdzą się wśród osób, które są nieufne wobec najnowszych zdobyczy technologicznych albo korzystają z nich sporadycznie.
Oczywiście dla powodzenia akcji promocyjnej prowadzonej z wykorzystaniem folderów nie bez znaczenia pozostają kwestie estetyczne: lepszy papier, błyszczące wykończenie, przyciągające wzrok kolory czy staranne falcowanie arkusza. Wszyscy lubimy rzeczy ładne i luksusowe albo przynajmniej takie, które na luksusowe wyglądają.
O skuteczności folderów przesądzić może też prezent, ale prezent z haczykiem. Promocyjne kody, kupony rabatowe, zniżki – kto z nich nie korzysta? Sprytny upominek może obdarowującemu zwrócić się z nawiązką, bo klient polujący na upusty jest klientem wiernym.
Ważne też, co zamierzamy reklamować. Nie każdy produkt, czy usługa będą wdzięcznym obiektem do promowania w folderze. Warto o tym, pomyśleć zanim zlecimy druk albo skorzystać z profesjonalnej porady, którą znajdziecie u nas. W IcomPrint powstać może również profesjonalny projekt folderu reklamowego lub ulotki. Przekonani? Zapraszamy do nas! Mamy siedzibę w Lublinie, ale przyjmujemy też zamówienia złożone online.
Masz projekt, który chciałbyś wydrukować na tkaninie lub w dużym formacie?
Zgłoś się do nas, wykonamy dla Ciebie nadruk. Możemy również zaprojektować
dla Ciebie grafikę. Zadzwoń lub napisz – ustalimy wszystkie szczegóły.
Drukarnia Lublin,
ul. Fantastyczna 8/1a,
Kod pocztowy: 20-531