Ulotki

Skuteczna strategia marketingowa oparta na kolportażu ulotek dla każdej firmy będzie oznaczała coś zupełnie innego. W niektórych sektorach tego typu reklama okaże się zwyczajnie niezbędna, w innych bez celnego targetowania i sporego budżetu stanie się niepotrzebnym wydatkiem. Jak zatem ocenić możliwości tego narzędzia reklamowego w swojej branży i komu zlecić projektowanie ulotek, które zapracują na sukces?

Zadzwoń: +48 884 874 560

Pomożemy i dobierzemy najlepsze rozwiązanie!

Osoby, które kiedykolwiek zajmowały się dystrybucją ulotek, na pewno wiedzą, jak ciężko zachęcić przechodniów do ich przyjmowania. Kartki trzeba wciskać niemal na siłę, uśmiechać się i gimnastykować, a i tak większość mijających nas ludzi przyjmuje je z grzeczności albo dla świętego spokoju. Podobnie jest z drukami, które wysypują się ze skrzynek pocztowych lub zalegają pod drzwiami. Jedne i drugie lądują w specjalnych pojemnikach na zwroty, ewentualnie w koszach na śmieci.
Jeśli z góry wiemy, że nasza grupa docelowa będzie szeroka, a dystrybucja ulotek przeprowadzona zostanie na głównym placu miasta lub deptaku, postarajmy się, by druk wyglądał jak najbardziej czytelnie . Obdarowany nim przechodzień poświęci zaledwie kilka sekund na zapoznanie się z treścią. Dlatego opisywanie historii firmy to nie najlepszy pomysł. Lepiej w skrócie przedstawić branżę, zaciekawić odbiorcę jednym wyraźnym akcentem (grafiką, hasłem), zamiast przytłaczać go nadmiarem informacji, przeładowaniem kolorów, fontów i dekoracji. Nie warto też prezentować całego asortymentu produktów. Potencjalny klient sam je znajdzie (np. na podanej stronie internetowej), jeśli oferta go zainteresuje. Nadmiar wszystkiego na niewielkim formacie ulotki wprowadza chaos i zniechęca. Wiemy o tym, bo w Icom Print od lat zajmujemy się tego typu realizacjami.
Inaczej wygląda projektowanie ulotek, które będą kolportowane wśród określonej grupy osób lub w konkretnym miejscu. W poczekalni u fryzjera, mechanika albo w przychodni lekarskiej mamy zwykle trochę czasu, więc takim drukom poświęcamy więcej uwagi, skupiamy się na nich, wnikliwiej czytamy. Można więc na nich zawrzeć bardziej szczegółowe informacje, zdjęcia produktu. Jednak i w tym wypadku nie nalezy przesadzać. Czytelnik przytłoczony nadmiarem treści zwyczajnie ich nie zapamięta.

Osoby, które kiedykolwiek zajmowały się dystrybucją ulotek, na pewno wiedzą, jak ciężko zachęcić przechodniów do ich przyjmowania. Kartki trzeba wciskać niemal na siłę, uśmiechać się i gimnastykować, a i tak większość mijających nas ludzi przyjmuje je z grzeczności albo dla świętego spokoju.

czytaj więcej...
zwiń