Plakaty

Mogłoby się wydawać, że plakat reklamowy to trochę przykurzona forma reklamy. Tymczasem dobrze zaprojektowany akcydens tego typu wciąż doskonale sprawdza się jako marketingowy rynsztunek niejednej liczącej się firmy. Zarówno duże, jak i małe przedsiębiorstwa decydują się na projektowanie i drukowanie plakatów, bo w tych tradycyjnych drukach wciąż tkwi duży potencjał.

Zadzwoń: +48 884 874 560

Pomożemy i dobierzemy najlepsze rozwiązanie!

Plakat ma nie tylko dobrze wyglądać, jego zadanie nie ogranicza się jedynie do funkcji dekoracyjnych. Jest nośnikiem istotnych informacji, narzędziem reklamy lub propagandy. Powinien więc oddziaływać nie tylko na zmysł wzroku, ale też na emocje i wyobraźnię, budzić skojarzenia, odwoływać się do znanej symboliki. Jak większość komunikatów marketingowych ma wzbudzać zainteresowanie, przykuwać uwagę, a jednocześnie zapadać w pamięć. Lepiej więc, by był dość prosty w przekazie, jasny i czytelny. Skomplikowana informacja nie zostanie szybko odczytana. Tylko rzeczowy, zwięzły komunikat będzie zrozumiały dla odbiorcy.
Plakat to bowiem jedynie sugestia, nośna idea, krótka informacja, ale z mocnym akcentem, który wzbudzi ciekawość i skłoni do dalszych poszukiwań, zapoznania się z pełną ofertą, zajrzenia na stronę firmową.
Projektując plakaty w IcomPrint, pamiętamy o tym, że czytelnik zazwyczaj poświęca takiej publikacji zaledwie kilkanaście sekund swojej uwagi. Jeśli w tym czasie nie zainteresujemy go albo treść okaże się za trudna, to cel marketingowy nie zostanie zrealizowany. Właśnie dlatego bardzo dokładnie opracowujemy koncepcję każdego plakatu. Staramy się ustalić, kto będzie jego adresatem, jaka jest grupa docelowa. Już na samym początku grafik powinien wiedzieć, w jakich miejscach jego praca będzie dystrybuowana. To pomoże mu dobrać odpowiedni format, ustalić kompozycję i rozmiar poszczególnych elementów. Jeśli sam plakat będzie zbyt duży może okazać się, że nie damy rady go swobodnie rozklejać. Zbyt mały z kolei nie zwróci niczyjej uwagi, będzie wyglądał jak ulotka.
Prace nad plakatem rozpoczynamy od rozmowy z klientem, ustalenia jego potrzeb i oczekiwań, określenia grupy docelowej i omówienia szczegółów.

Plakat ma nie tylko dobrze wyglądać, jego zadanie nie ogranicza się jedynie do funkcji dekoracyjnych. Jest nośnikiem istotnych informacji, narzędziem reklamy lub propagandy. Powinien więc oddziaływać nie tylko na zmysł wzroku, ale też na emocje i wyobraźnię, budzić skojarzenia, odwoływać się do znanej symboliki. Jak większość komunikatów marketingowych ma wzbudzać zainteresowanie, przykuwać uwagę, a jednocześnie zapadać w pamięć.

czytaj więcej...
zwiń