Opakowania

Liczne badania konsumenckie pokazują, że bardzo często dokonujemy zakupów, kierując się nie składem czy jakością produktu, ale wyglądem opakowania. Niemal 30% decyzji zakupowych podejmowanych jest pod wpływem impulsu związanego z dobrą prezentacją towaru. W czasach ogromnej dostępności dóbr i równie wielkiej konkurencji zwrócenie uwagi potencjalnego klienta na produkt okazuje się kluczowym aspektem wpływających na sprzedaż.

Zadzwoń: +48 884 874 560

Pomożemy i dobierzemy najlepsze rozwiązanie!

Właśnie dlatego wytwórcy prześcigają się w pomysłach na coraz to nowe, lepsze i ładniejsze opakowania. Jak jednak wybrać to odpowiednie, pasujące do konkretnego produktu i wpisujące się w potrzeby i oczekiwania klienta?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Opakowanie powinno spełniać kilka podstawowych funkcji. Przede wszystkim ma za zadanie chronić zawartość przed zniszczeniem, ubrudzeniem, działaniem czynników zewnętrznych, być praktyczne, poręczne, wygodne, mobilne i wreszcie - musi realizować cele marketingowe. Zarówno etykieta, jak i samo opakowanie mają przyciągać wzrok, zwracać uwagę, a jednocześnie być zrozumiałe, czytelne, jednoznaczne. Nie mogą wprowadzać w błąd ani dezinformować.
Projektując opakowanie, warto przyjrzeć się opakowaniom produktów konkurencyjnych. Czym się wyróżniają? Jaka jest ich kolorystyka? Co można by w nich ulepszyć? Błędem jest kopiowanie, odwzorowywanie, powtarzanie pomysłów innych. Przecież zależy nam na oryginalności, na tym, by produkt odróżniał się od innych na sklepowej półce.
Ważne jest także dopasowanie opakowania jako elementu reklamowego do grupy docelowej. Opakowanie powinno informować nas, że mamy do czynienia z produktem luksusowym albo przeznaczonym na przykład dla seniorów, dzieci czy też wyłącznie osób dorosłych. Dobrze też, by wskazywało na zakres cenowy produktu, zwłaszcza w przypadku, gdy chcemy konkurować atrakcyjnymi stawkami. Nie wolno też zapominać o materiałach. Nawet ciekawy design na słabej jakości papierze nie będzie prezentował się okazale, nie przyciągnie klienta, nie zainteresuje, nie zachęci do zakupu.

Właśnie dlatego wytwórcy prześcigają się w pomysłach na coraz to nowe, lepsze i ładniejsze opakowania. Jak jednak wybrać to odpowiednie, pasujące do konkretnego produktu i wpisujące się w potrzeby i oczekiwania klienta?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Opakowanie powinno spełniać kilka podstawowych funkcji.

czytaj więcej...
zwiń