Menu restauracyjne

Podobno dobre menu wystarczy, by klienci stali się głodni. To popularne wśród restauratorów powiedzenie kryje w sobie ziarno prawdy. Poza wystrojem i ogólnym wizerunkiem lokalu to najważniejsza wizytówka, z którą gość styka się już na początku. Nawet jeśli w kulinarnym wyścigu wygrywasz jakością serwowanych dań, nie możesz zapomnieć o tym, co wpływa na pierwsze wrażenie. Dobrze wyglądająca karta zachęci klientów do składania zamówień, próbowania potraw, których nigdy wcześniej nie kosztowali. To niezbędny element Twojej restauracji, dlatego tak ważne jest, by został opracowany w profesjonalny sposób.

Zadzwoń: +48 884 874 560

Pomożemy i dobierzemy najlepsze rozwiązanie!

W Icomprint mieliśmy okazję pracować nad menu restauracyjnym dla niejednego klienta. Wiemy, jak powinno ono wyglądać. Przede wszystkim liczy się estetyka i przejrzystość. W końcu menu nie tylko zachęca, ale też informuje. Pamiętając o tej podstawowej funkcji, należy zadbać o umieszczenie wszystkich najistotniejszych dla klienta szczegółów (takich jak gramatura produktów, objętość napojów, ceny czy zwięzła charakterystyka dań). Dla jednego ważący 200 gramów schabowy z dodatkami będzie sycącym posiłkiem, dla innego ledwie przekąską. Dlatego lepiej nie narażać się na niezadowolenie klienta i o wielkości porcji poinformować zawczasu.
Rozwiązaniem sprawdzonym i chętnie stosowanym przez naszych zleceniodawców-restauratorów jest podział menu na sekcje. Taka kompozycja sprawia, że karta staje się przejrzysta, jasna, czytelna i schludna. Wyraźne nagłówki jednoznacznie wydzielą poszczególne kategorie, a odwiedzający lokal gość nie będzie miał problemu z odszukaniem pozycji, która go interesuje (np. napojów, dań głównych, śniadań). Układając menu, zawsze pamiętamy o ustalonej kolejności, Nigdy nie powinna być przypadkowa, musi uwzględniać kolejność spożywania napojów i potraw.
Trafnym pomysłem, szczególnie w przypadku menu przygotowywanego w formie ulotki jest dodanie zdjęć do kilku wybranych (np. polecanych) pozycji z karty. Takie rozwiązanie z pewnością zachęci klienta do złożenia zamówienia i ułatwi mu wybór. Profesjonalne zdjęcia dań można wraz z menu restauracyjnym zamówić w naszej firmie.
Opracowując menu, zawsze staramy się, by odzwierciedlało lub nawiązywało do klimatu restauracji, kolorystyki i wystroju wnętrza. Właścicielom sushi barów proponujemy minimalistyczną szatę graficzną i stonowane kolory, restauratorom lokali w stylu prowansalskim jasne, pastelowe odcienie, a menadżerom knajpek meksykańskich żywe, urozmaicone karty.
Zwracającym się do nas klientom oferujemy również opracowanie krótkich, zwięzłych opisów. Nie każdy gość restauracji jest krytykiem kulinarnym albo smakoszem i znawcą różnych kuchni świata, dlatego warto, żeby wiedział, co zamawia. Brak informacji może zniechęcić go do zamówienia konkretnego dania. Ponadto ważna jest stylistyka, poprawność gramatyczna i ortograficzna oraz pisownia, zwłaszcza obcych nazw dań, które niepoprawnie spolszczone wyglądają dziwnie, śmieszą albo zwyczajnie rażą czytelnika.
W karcie menu, o czym często zapominają zgłaszający się do nas restauratorzy, bezwzględnie powinny znaleźć się najważniejsze dane firmy, a także logo (odświeżenie lub stworzenie nowego logotypu również można zlecić naszej firmie). Warto też pamiętać o wersji cyfrowej. Menu zamieszczone na stronie internetowej powinno odznaczać się podobnymi cechami jak to w tradycyjnej wersji.
Niemniej wirtualna karta dań stwarza znacznie szersze możliwości zarówno dla restauratora, jak i jego klienta. Właściciel lokalu zyskuje więcej opcji prezentacji potraw, może rozszerzyć opisy, zamieścić więcej doskonałej jakości zdjęć dań czy wreszcie udostępnić system zamówień online. Klient natomiast ma szansę w każdej chwili i w dowolnym miejscu zapoznać się z jadłospisem, sprawdzić, cenę, obejrzeć lokal, a nawet zamówić dania.
Aby zamówić przygotowanie niepowtarzalnego projektu menu restauracyjnego albo opracowanie profesjonalnych opisów i zdjęć potraw, wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie, mailowo lub odwiedzić biuro Icomprint w Lublinie.

W Icomprint mieliśmy okazję pracować nad menu restauracyjnym dla niejednego klienta. Wiemy, jak powinno ono wyglądać. Przede wszystkim liczy się estetyka i przejrzystość. W końcu menu nie tylko zachęca, ale też informuje. Pamiętając o tej podstawowej funkcji, należy zadbać o umieszczenie wszystkich najistotniejszych dla klienta szczegółów (takich jak gramatura produktów, objętość napojów, ceny czy zwięzła charakterystyka dań). Dla jednego ważący 200 gramów schabowy z dodatkami będzie sycącym posiłkiem, dla innego ledwie przekąską. Dlatego lepiej nie narażać się na niezadowolenie klienta i o wielkości porcji poinformować zawczasu.

czytaj więcej...
zwiń