Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, czy w dobie marketingu internetowego warto jeszcze inwestować w banery reklamowe? Jeśli tak, to co zrobić, by były skuteczne? Na jakie elementy zwrócić uwagę? Tego wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu!
Baner reklamowy to tradycyjne narzędzie reklamy lub jakiegoś ważnego przekazu (np. baner w kampanii społecznej), które od lat cieszy się ogromną popularnością i skutecznością. Pierwsze banery reklamowe w formie papierowej pojawiły się już w pierwszej połowie lat 90 XX wieku. Mimo, iż aktualnie przede wszystkim stawia się na reklamę w Internecie, to jednak banery mają nadal ogromne rzesze zwolenników. Dlaczego tak się dzieje? Każdy, kto inwestuje w marketing internetowy, dobrze wie, że sam w sobie jest niewystarczający, powinien iść w parze z reklamą tradycyjną. Ludzie mają coraz mniej czasu, ograniczają korzystanie z Internetu, a w efekcie nie zawsze mają dostęp do informacji w tej przestrzeni. Wielkoformatowa reklama zewnętrza łatwo rzuca się w oczy i przyciąga uwagę kierowców podczas stania w korkach lub spacerujących przechodniów. Aby jednak skłaniała do przeczytania, musi być umieszczona w przemyślanych miejscach np. na witrynach sklepowych, przystankach autobusowych, we wnętrzach firm. Baner reklamowy, by był skuteczny, powinien być kreatywny, spójny graficznie i minimalistyczny. Odchodzi się już bowiem od wyrazistych kolorów i wzorów, a stawia na styl i prostotę. Tego rodzaju przekaz informacyjny lub reklamowy drukuje się na specjalnym materiale w określonym rozmiarze. Jakie funkcje pełni? Baner stanowi wizytówkę Twojej firmy lub marki (powinny znajdować się na nim dane kontaktowe i elementarne informacje o Twojej firmie, logo), informuje o produkcie lub usłudze w kreatywny i interesujący sposób, zwiększa świadomość Twojej marki, buduje społeczność wokół niej, zachęca do skorzystania z usług lub zakupu produktów.
Baner, aby mógł spełniać swoje funkcje i być skuteczny musi zawierać określone elementy i być zaprojektowany według pewnych zasad. Na co warto zwrócić uwagę?
1.Spójny graficznie i oryginalny wygląd
Baner powinien przyciągać uwagę odbiorców, dlatego należy zadbać o jego estetykę. Oryginalny baner będzie się wyróżniał spośród innych tego typu reklam. Jednakże należy pamiętać, że nie ilość, a jakość jest najważniejsza.
2.Krótki, ale skuteczny przekaz
Dużej ilości tekstu nikomu nie będzie chciało się czytać. Zazwyczaj slogan reklamowy, pytanie, gra słów przyciąga większą uwagę i zachęca klientów do skorzystania z usług.
3.Elementy perswazji
Skuteczna reklama to taka, która charakteryzuje się perswazją. Nakłania klienta do zakupu lub skorzystania z usług w sposób niedosłowny np. za pomocą pytania, skłaniającego do refleksji.
4.Odpowiednie miejsce
Nawet najwyższej jakości baner nie przyciągnie klientów, jeśli będzie umieszczony w złym miejscu. Warto powiesić go w miejscu popularnym i łatwo dostępnym dla ludzi, np. w okolicy galerii handlowej, w centrum miasta, na przystanku autobusowym, dworcu.
IcomPrint to profesjonalna firma drukarska, która tworzy wysokiej jakości wydruki reklamowe, w tym banery reklamowe. Nie tylko zajmuje się wydrukiem, ale również estetycznymi projektami graficznymi i tworzeniem treści reklamowych. Wykorzystuje w swojej pracy najwyższej jakości sprzęt drukarski, który pozwala na dokładne odwzorowanie szczegółów niemalże z fotograficzną precyzją. Stosowane przez IcomPrint wysokopółkowe tusze drukarskie dają gwarancję, że zamówiony druk banerów będzie charakteryzował się świetnym odwzorowaniem kolorów oraz niezwykłą trwałością. W IcomPrint wykonasz najwyższej jakości druk banerów Lublin. Zapraszamy do kontaktu i składania zamówień.